Skoleudstyr har for underviseren ændret sig radikalt gennem tiden

28 October 2020
Anders Lundtang Hansen

editorial

Selvfølgelig har skoleudstyr da også ændret sig for eleverne og praktisk talt alle dem, der har med et skolevæsen at gøre, om det er helt fra folkeskolen til aftenskolen og alt derimellem.

Men i denne artikel vælger vi lige at se nærmere på, hvordan læreren har skullet tilpasse sig undervisningen, selv være med til at ændre den og nogle gange affinde sig med et sted imellem.

Som nævnt har det også betydet forandringer fra alt med, hvordan man indretter til et skolelokale, og hvordan man ser på eleverne, om de er unge eller gamle, hvorfor alle disse ting også har haft indflydelse på, hvordan skoleudstyret for underviseren har ændret sig.

Dette skal du have in mente, når du læser videre her og bliver klogere på, hvordan man underviste gennem tiden med skoleudstyr.

Skoleudstyr gennem flere tusinde år

Skoleundervisning har jo eksisteret længe, og det gælder også den organiserede art af slagsen, hvorfor viden og lærdom har indlejret sig i vores kultur, som vi kan viderebringe, så vi ikke behøver starte forfra hver gang.

Dette kan være emnet for en hel anden artikel, men det er værd at påpege, at det med at kunne videreformidle viden, om man var en gammel græker uden stor teknologi, eller man er en moderne underviser med digital undervisning på afstand, er noget af det vigtigste.

Senere kom der redskaber til, som man opfandt, og som man brugte i undervisningen, og mange af disse ting har forandret sig og tilpasset sig gennem tiden.

Desværre fik man senere et syn på specielt de yngre elever, at de skulle have banket den viden, om de ville det eller ej, hvorfor underviseren havde udstyr til afstraffelse.

Heldigvis er man gået bort fra den sorte skole, så man tværtimod har fundet tid til den enkelte elev og kan finde skoleudstyr, der kan passe til mange personligheder.

More articles