Find den rigtige ejendomsservice til jeres bolig

16 March 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Hvis du er medlem af en boligforening og evt. sidder i bestyrelsen er en af dine opgaver at finde en løsning på, hvem der skal gøre rent og ordne de forskellige opgaver som f.eks. snerydning. I kan vælge at spare pengene og selv fordele opgaverne, ansætte en vicevært eller om i vil få en virksomhed til at varetage opgaven. Det kunne f.eks. være et ejendomsservice i københavn. Det er vigtigt at i finder den rigtige løsning for jeres boligforening, for det har stor betydning for jeres forening og boligers almene tilstand. Det vil være den vicevært der har sin regelmæssige gang i bygningen, der vil vide mest om hvad der skal laves nu og evt. på sigt.  

Hvilke opgaver har en vicevært

En vicevært har mange forskellige opgave uanset om han er ansat direkte eller via en ejendomsservice virksomhed. Der er rengøring, snerydning, små reparationer til at give og modtage nøgler når folk fraflytter eller flytter ind. Hvilke opgaver der skal løses aftales med virksomheden og viceværten. Men uanset hvad er det en god ide som bestyrelse at have en løbende dialog med viceværten, da han er den der kender bygningen bedst.

Tag en dialog med virksomheden

Hvis i som bestyrelse har besluttet at benytte jer af en virksomhed, er det en god ide at tage en dialog med flere virksomheder, der tilbyder ejendomsservice. Derved er det nemmere at finde den virksomhed, der bedst kan opfylde jeres behov. Lav en aftale som giver plads til ændringer, alt efter hvad der kan opstå af behov. Det er også en god ide at bede om referencer fra nuværende og tidligere kunder og høre om de har været glade og tilfredse med firmaet. Hvis der er noget flere af kunderne nævner, er det noget du bør være opmærksom på. Det kan være positivt som negativt.

More articles