Søgeordsanalyse anno 2018

18 February 2018
Alberte Christiansen
image
Google er en kæmpemæssig søgemaskine, og ingen kunne tilbage i 90’erne have forudset, hvor stor en magt Google ville få – i 2016 vurderedes det, at Google indekserede 60 trillioner hjemmesider. Det er vigtigt at være med på beatet, når det kommer til onsite og offsite seo i 2018. Google’s robot (Googlebot) har over 200 ranking faktorer, som der tages i betragtning, når din hjemmeside indekseres i søgemaskinen – og disse har alle betydning for din endelige placering på Google. Her kommer lidt om søgeord – da disse er det mest centrale element, når det kommer til SEO. Søgemaskinens database et jo netop bygget op af disse.

Søgeord i forskellige niveauer

Først og fremmest: Der er 3 niveauer af søgeord, og disse befinder sig på en skala af meget brede søgeord til meget specifikke. Niveau 2 søgeord er de brede, generelle søgeord, niveau 2 er mere specfikke, og niveau 3 er de allermest specifkke – og dermed også dem, der søges mindst på. Alligevel er niveau 3 der, hvor du først og fremmest skal sætte energi ind, og dette skyldes, at brugeren der er tæt på et køb netop søger på niveau 3 søgeord. Når du skal finde søgeord, skal du først og fremmest bruge din sunde fornuft – vælg dem, der er relevante for det, som du sælger. Brug også Google Keyword Planner. Og brug sidst men ikke mindst Google selv, da Autofill funktionen giver dig en masse information om søgninger.

 

More articles